Osoby rozpoczynające odchudzanie często podchodzą do treningu w myśl zasady „im więcej tym lepiej”. Wydaje im się, że jeśli będą ćwiczyć często i intensywnie, to szybciej schudną. A jest to duży błąd! Dla osiągnięcia optymalnych efektów, szczególnie na starcie procesu odchudzania, zalecony trening powinien być umiarkowany. Dlaczego? Już wyjaśniamy.

– Nasi pacjenci na samym początku mają bardzo mocno ograniczony trening. Ich organizmy są powoli przyzwyczajane do wysiłku, tak aby nie wywołać poczucia zagrożenia i nie uruchomić procesów obronnych. Z tych właśnie względów powinieneś trzymać się założeń i pod żadnym pozorem nie powinieneś ćwiczyć każdego dnia. Ponadto, należy tak dobierać ćwiczenia, aby później organizm miał możliwość w pełni się po nim zregenerować – wyjaśnia Konrad Gaca.

Trzymaj się zaleceń treningowych

1. Puls treningowy. W GACA SYSTEM na początku procesu każdemu z pacjentów trenerzy wyliczają, według ściśle określonych zaleceń, puls treningowy, optymalny dla osiągnięcia efektów. Puls jest wyznacznikiem dobrego treningu. Aby podczas ćwiczeń organizm spalił jak najwięcej tkanki tłuszczowej, puls musi być utrzymany na określonym poziomie Dlatego właśnie warto dbać o to, aby każde z ćwiczeń wykonywać jak najbardziej efektywnie.

2. Ilość serii, powtórzeń, ćwiczeń. Zbyt intensywny trening wywołuje w organizmie stan zagrożenia. Dlatego wszystkim pacjentom powtarzamy, że muszą zapomnieć o liczeniu kalorii. Nam zależy na redukcji tkanki tłuszczowej, a nie na jej rozbudowie lub redukcji masy mięśniowej. Konrad Gaca, opracowując program kompleksowej redukcji wagi, zadbał o to, aby energia była pobierana bezpośrednio z tkanki tłuszczowej. Trening w połączeniu z programem żywieniowym to fundament sukcesu programu GACA SYSTEM. Każdy z naszych pacjentów co 14 dni ma bardzo dokładnie dobierany trening do swojej obecnej diety. Wszelkie zalecenia odnośnie serii powtórzeń są precyzyjnie wyliczone i połączone z dietą.

3. Dodatkowe zajęcia ruchowe. Jeżeli pacjentom zależy na uzyskaniu satysfakcjonujących efektów, to powinni przestrzegać zasad i realizować wszystkie zalecenia w stu procentach. Każda dodatkowa forma ruchu, wykraczająca poza program, może mieć wpływ na to, czy uzyskamy optymalne efekty procesu. Dlatego na początku procesu naszym pacjentom zalecamy rezygnację z innych form aktywności ruchowych: biegania, aerobiku czy zajęć tanecznych.

4. Sezonowe mody. Bardzo ważne jest to, aby pacjenci byli szczerzy na konsultacjach i nie podejmowali żadnej dodatkowej formy aktywności fizycznej bez konsultacji z terapeutą. Każda dodatkowa dawka ruchu może zaszkodzić w kontekście efektów terapii, samopoczucia, a w konsekwencji nawet zdrowia pacjenta. A wszystkim nam zależy przecież na tym, by uzyskać jak najlepsze rezultaty.

Już za tydzień zaprezentujemy trzecią zasadę: Szczerość przy konsultacjach. Zapraszamy do śledzenia aktualności na naszej stronie.