Regularne spożywanie odpowiednio zbilansowanego jedzenia gwarantuje systematyczną utratę tkanki tłuszczowej, ponieważ pozwala na prawidłowe „ustawienie” metabolizmu. To dlatego przestrzeganie stałych pór posiłku odgrywa bardzo istotną rolę w realizacji procesu redukcji wagi GACA SYSTEM.

Zasada nr 5: Regularność posiłków

Regularne spożywanie posiłków to klucz do tego, aby uregulować metabolizm. Organizm dostaje wówczas komunikat, że nie musi robić zapasów energii, czyli gromadzić tkanki tłuszczowej, co więcej, będzie skłonny, aby ją spalić. Bez uporządkowania pór jedzenia nie można uzyskać efektywnej redukcji tkanki tłuszczowej. Inaczej mówiąc, jedynym spadkiem wagi, jakiego wówczas można oczekiwać, to ten będący wynikiem katabolizmu mięśni, przez co praca metabolizmu zostaje spowolniona i następuje utrata jędrność ciała.

– Od dzisiaj pamiętaj: nie ma takiej możliwości, że nie zjesz posiłku. Powinieneś jeść ich cztery lub pięć, w zależności od trybu Twojego życia. Nie myśl, że nie dasz rady. Dasz, tysiące osób przed Tobą nie miało z tym problemu. Musisz tylko zaprogramować swój organizm na taki rytm odżywiania – przekonuje Konrad Gaca.

Regularność posiłków

Pacjenci realizujący proces redukcji wagi w GACA SYSTEM mają ustalone 4 posiłki w ciągu dnia co 4 godziny. Pierwszy powinien mieć miejsce najpóźniej 9:00, ostatni nie później niż o 21:00. Ważne jest także to, aby były one spożywane o stałych porach. Jeżeli więc pierwszy posiłek przypada na godzinę 8:00 to nie może być tak, że o 8:35 pacjent zorientuje się, że zapomniał o śniadaniu. Czasami sytuacje życiowe uniemożliwią zjedzenie posiłku o wyznaczonej porze, ale najważniejsze jest, żeby skoncentrować się na tych porach. Regularność posiłków odgrywa bowiem kluczową rolę w kontekście prawidłowego „ustawienia” metabolizmu.