W zimniejsze dni wizyta w saunie kojarzy się z przyjemnym sposobem na rozgrzanie. Jednak z tego zabiegu warto korzystać także teraz, wiosną i nawet latem, bo doskonale wpływa on na stan naszej skóry oraz na wiele aspektów funkcjonowania organizmu.

Dla wielu osób sauna to sposób na relaks, redukcję codziennego stresu i zmęczenia. Warto ją jednak polecić także z wielu innych względów. ? Korzystanie z sauny ma doskonałe działanie inhalacyjne i pomaga oczyścić górne drogi oddechowe z wirusów oraz bakterii. Sauna przyspiesza także proces usuwania toksyn i zanieczyszczeń z organizmu ? tłumaczy Barbara Gołębiowska, kosmetyczka z GACA CENTRUM URSYNÓW.

Korzystanie z sauny to jednak nie tylko profilaktyka. ? Zalecane jest w wielu stanach chorobowych, np. w chorobie przeciążeniowej kręgosłupa i stawów, przy nawracających infekcjach, szczególnie układu oddechowego, czy przy zaburzeniach układu żylno-chłonnego ? dodaje Barbara Gołębiowska.

Właściwe korzystanie z sauny

Pacjenci GACA SYSTEM powinni korzystać z saun w sposób zgodny z zaleceniami Konrada Gacy, czyli nie wcześniej niż od drugiego tygodnia terapii. Wskazana częstotliwość wizyt w saunie to jeden raz na 14 dni.

Należy również pamiętać, że w niektórych przypadkach nie należy w ogóle korzystać z sauny. Przeciwwskazaniem jest ciąża, a także niektóre choroby (np. nowotwory lub nieustabilizowana choroba nadciśnieniowa).

Poradami w szczegółowych kwestiach związanych z korzystaniem z saun służą trenerzy, a także kosmetyczki oraz recepcjoniści z ośrodka GACA CENTRUM.