Odpowiednia pielęgnacja skóry stanowi jeden z komponentów programu Mądrego Odchudzania w GACA SYSTEM. Podstawą pielęgnacji jest systematyczny masaż, który uelastycznia skórę, przyśpiesza regenerację organizmu oraz znacząco łagodzi stres.

Nadmiar tkanki tłuszczowej gromadzi się najczęściej w takich partiach ciała jak uda, ręce i brzuch. Tam znajduje się najwięcej komórek tłuszczowych. Podczas odchudzania skóra tych części ciała jest szczególnie narażona na utratę elastyczności i sprężystości.

Systematyczny masaż brzucha nie tylko uelastycznia skórę, ale również pomaga pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej w obrębie talii, przyspiesza przemianę materii, zapobiega rozstępom skórnym oraz poprawia perystaltykę jelit.

 

Pacjenci realizujący proces redukcji wagi GACA SYSTEM powinni wykonywać samodzielny masaż brzucha trzy razy w tygodniu. W weekend zalecany jest masaż całego ciała z akcentem na te partie, na wysmuklaniu których najbardziej nam zależy. Na początku zaczynamy od pięciu minut masażu dziennie, sukcesywnie zwiększając czas jego trwania.

Jak samodzielnie wykonać masaż brzucha?

Masaż zawsze wykonujemy po kąpieli na rozgrzanych partiach ciała. Rozpoczynając go, lekko natłuszczamy ciało oliwką. Gdy skóra już się rozgrzeje, nakładamy wybrany kosmetyk i kontynuujemy masowanie. Szczególnie polecamy kremy firmy Norel, które wspomagają redukcję tkanki tłuszczowej oraz poprawiają jędrność i elastyczność skóry.

Podczas masażu brzucha trzymamy się kierunku dosercowego, ale masowanie boczków musi mieć także kierunek dośrodkowy. W tym wypadku nie można wykonywać ruchów zewnętrznych, ponieważ wywołują one przeciwny efekt – zamiast ujędrniać skórę, rozciągają ją. Zaczynamy od głaskania boczków brzucha ku środkowi i stopniowo zmierzamy do góry. Ruchy powinny być szybkie i energiczne. Szczególnie warto skupić się na dolnej części brzucha, by ją ujędrnić i uelastycznić.

Poniżej prezentujemy poradnik, w którym krok po kroku wyjaśniamy, jak wykonać automasaż brzucha:

Głaskanie – jest to zasadniczy ruch, który powtarzamy 5 – 10 razy po każdej czynności. Ruchy wykonujemy w prawą stronę całą powierzchnią dłoni od obrzeży brzucha, zmniejszając ruchy spiralnie do pępka i w odwrotnym kierunku.

Rozcieranie – ruchy okrężne opuszkami palców od prawej strony, spiralnie, zmniejszając ruchy do pępka i odwrotnie (zgodnie z ruchem wskazówek zegara).

Ugniatanie – wykonujemy chwytem szczypcowym oburącz, równocześnie naprzemiennie,chwytając fałd skóry ugniatając od obwodu do pępka. Ugniatamy w ośmiu pasmach. Czynność tą rozpoczynamy z prawej strony brzucha.

Oklepywanie – w formie delikatnych miotełek.

Każdą czynność rozcierania, ugniatania i oklepywania poprzedzamy głaskaniem.

Przeciwwskazania do masażu:

– choroby w obrębie klatki piersiowej i jamy brzusznej;

– nowotwory;

– miesiączka;

– znaczne zaniki mięśni brzucha;

– zły stan zdrowia.

W razie pytań dotyczących wykonywania automasażu brzucha zapraszamy do konsultacji z masażystką GACA CENTRUM ZAMOŚĆ.