W najnowszej odsłonie diety z cyklu Moc Dietetycznych Rozmaitości jako główny posiłek proponujemy lazanię z.. bakłażana! To pyszne fit danie w śródziemnomorskim stylu z nutką wakacyjnych wspomnień, niejednej odchudzającej się z nami osobie pozwoli bezkolizyjne przejść na tryb jesienny i chudnąć z przyjemnością! W diecie nie zabraknie również innych pysznych dań z sezonowymi przysmakami, takich jak: kanapki z twarożkiem z kolorową papryką, jogurt brzoskwiniowy oraz placki z kalarepy i pestek dyni.  A dla wszystkich wielbicieli śródziemnomorskiej kuchni prezentujemy przepis na lazanię z bakłażana.

„Lazania” z bakłażana                                 

  • Bakłażan 140 g
  • Pomidor 80 g
  • Koncentrat pomidorowy 70 g
  • Mięso mielone wieprzowo- wołowe bez soli 90 g
  • Ser mozzarella 60 g
  • Czosnek świeży do smaku
  • Cebula 10 g
  • Gałka muszkatołowa do smaku
  • Oregano do smaku

Wykonanie: Bakłażana kroimy na podłużne plastry i przez chwilę grillujemy lub opiekamy na suchej patelni pod przykryciem. Koncentrat pomidorowy mieszamy z przyprawami.  Plaster bakłażana kładziemy na dnie naczynia, smarujemy częścią koncentratu pomidorowego i układamy na nim pokrojone na plastry pomidory, ser, wymieszane z koncentratem mięso, posmarowany koncentratem plaster bakłażana, pomidory i ser. Czynność powtarzamy w zależności od ilości produktów i wielkości naczynia. Do ostatniej warstwy dodatkowo dodajemy plastry cebuli oraz pokrojony ząbek czosnku i posypujemy oregano.  Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok. 40 min.