W kalendarzu wiosna, za oknami lato a w sklepach pojawiają się kolejne sezonowe warzywa i owoce, których nie może oczywiście zabraknąć w naszej diecie z cyklu „Moc dietetycznych rozmaitości”. W jej najnowszej odsłonie polecamy:

– otręby owsiane z truskawkami, jogurtem i prażonym sezamem

– kanapki z pastą z zielonego groszku i awokado

– młodą kapustę z marchewką, pulpecikami i koperkiem

– sałatkę z kalarepy i młodej marchewki z jogurtem i słonecznikiem

Taki sezonowy zestaw będą miały do wyboru spośród innych propozycji diet odchudzające się z nami osoby już piątku 7 czerwca! A dla wszystkich chcących wprowadzić do swojej diety wiosenno – letni akcent przedstawiamy przepis na młodą kapustę z marchewką.

Młoda kapusta z marchewką i pulpecikami    (1 porcja)

Składniki:          

  • Kapusta młoda 50 g
  • Marchew młoda 30 g
  • Pomidor 40 g
  • Groszek zielony 20 g
  • Koperek 10 g
  • Mięso wieprzowe mielone bez soli 70 g
  • Masło bez soli 20 g
  • Jogurt grecki 25 g
  • Koncentrat pomidorowy 20 g
  • Pieczywo chrupkie wieloziarniste 1 kromka

Wykonanie:

Kapustę, groszek, marchewkę, pomidora i koperek  kroimy, wrzucamy do garnka  i zalewamy gorącą wodą. Pieczywo chrupkie namaczamy w  niewielkiej ilości wody i dodajemy do mięsa, z którego formujemy 3-4 klopsiki. Klopsiki wkładamy do gotujących się warzyw, dodajemy koncentrat. Gotujemy na wolnym ogniu ok. 25 min przez pierwsze 10 – min pod przykryciem a następnie bez przykrycia w celu zredukowania płynu. Na koniec dodajemy masło i jogurt.