Okiem psychologa: Kompleksowość – dlaczego jest ważna?

Kompleksowe podejście do otyłości i dążenie do zdrowszego stylu życia powinno obejmować zarówno dobrze dobrany proces odchudzania połączony z treningiem i regeneracją, jak i stopniowe zmiany mentalne.

Od strony psychologicznej zaliczyć do nich można:

  • asertywność,
  • wyraźne wyznaczenie swoich granic,
  • nowe techniki radzenia sobie ze stresem,
  • zdolność wyrażania emocji,
  • umiejętność nagradzania się w inny niż jedzenie sposób.

Ważne są także umiejętności komunikacyjne, budowanie relacji opartych na szczerości i zaufaniu oraz rozwinięcie sieci wsparcia. Praca nad ciałem, na wielu wymiarach z jednoczesnym wykorzystaniem psychologicznych narzędzi, pozwala na stworzenie mocnych podstaw do jak najtrwalszej zmiany w życiu, lepszego radzenia sobie z trudnościami i satysfakcjonujących relacji z innymi.

Często zmiany, pożądane w psychice, następują samoistnie jako konsekwencja schudnięcia. Warto jednak mieć świadomość tego procesu i maksymalnie go wzmacniać, by nowe sposoby funkcjonowania zostały utrwalone.

Aleksandra Zaród, psycholog, konsultant GACA SYSTEM: