Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Wody. Tego, jak ważne jest jej picie dla organizmu człowieka, nie trzeba nikomu tłumaczyć. Jakie jednak ma znaczenie woda, gdy chcemy schudnąć?

Główną funkcją wody jest nawadnianie organizmu, ale niewiele osób wie, że woda ma za zadanie także przyspieszać metabolizm. Jej odpowiedni poziom sprawia, że wszystkie funkcje organizmu sprawnie działają więc i proces odchudzania przebiega dzięki niej prawidłowo.

Nie dbając o odpowiedni poziom nawodnienia podczas odchudzania, możemy paść ofiarą oszustwa ze strony własnego organizmu. Organizm ludzki nie ma bowiem możliwości długotrwałego magazynowania wody, więc jeśli nie uzupełniamy jej niedoborów na bieżąco, to tracimy wodę szybko, co może być zauważalne na wadze. To częsty błąd osób, które nie doceniają roli wody w odchudzaniu. Pozorna utrata wagi, tak jak szybko staje się źródłem radości, tak szybko zmienia się w uczucie rozczarowania, gdy okazuje się, że schudnięcie było tylko pozorne.

Samo picie wody nie sprawia, że chudniemy, ale znacząco wspomaga ten proces. Odwodniony organizm nie ma bowiem siły do spalania tkanki tłuszczowej. Odwodnienie sprawia, że jesteśmy ospali i nie mamy na nic siły. Trudno z takim samopoczuciem zmusić się np. do niezbędnego przy efektywnym odchudzaniu wysiłku fizycznego.

Odpowiednio bogaty w wodę organizm sprawnie przeprowadza wszystkie procesy metaboliczne, dzięki czemu ani nasza dieta, ani uprawiany sport nie idą na marne. Nie można zapomnieć także o oczyszczającej funkcji wody. Przechodząc na dietę redukcyjną, zaczynamy się zdrowo odżywiać, a nasz organizm pozbywa się składowanych przez wiele lat toksyn. Ten proces nie mógłby się odbyć bez wody, która transportuje toksyny do wydalenia.

Woda wspomaga także efektywne trawienie. Jej odpowiedni poziom służy dobrej przemianie materii i niezaleganiu strawionego jedzenia w jelitach.

Odchudzając się, dobrze jest także zrezygnować z nadmiaru soli w diecie. Jednoczesne picie większej ilości wody i spożywanie soli może skutkować zatrzymaniem się płynów w organizmie. Takie bowiem działanie ma sól. To prosta droga do tego, by paradoksalnie zwiększyć swoją masę przy odchudzaniu. Warto więc zrezygnować z niej, na rzecz świeżych ziół i przypraw, które nie mają złego wpływu na gospodarkę wodną organizmu.

Warto pamiętać, że szklanka kawy czy soku z owoców to nie to samo co szklanka wody. Wraz z sokiem lub napojem przyjmujemy także cukier, który w sobie zawierają, a ten nie jest sprzymierzeńcem odchudzania. Podczas redukcji kilogramów najlepiej pić wodę niegazowaną bez dodatków.

Jak wyrobić w sobie nawyk picia wody? O tym przeczytacie w kolejnym  artykule.