Czy trening może być przyjemny? Oczywiście, że tak! Idealne uzupełnienie oraz urozmaicenie procesu treningowego stanowią ćwiczenia na piłce gimnastycznej. To nie tylko doskonały sposób na wzmocnienie mięśni brzucha, ujędrnienie pośladków czy wysmuklenie ud, ale także poprawę Twojego zdrowia.

Ćwiczenia na piłce gimnastycznej mają wiele zalet m.in. rozwijają cechy motoryczne (siłę i równowagę) oraz poprawiają mobilność stawów i stabilizację funkcjonalną. To dlatego są one polecane pacjentom realizującym proces odchudzania. Jednym z takich ćwiczeń jest prostowanie nogi w leżeniu przodem na piłce, które wzmacnia mięśnie pośladkowe. Jak je poprawnie wykonywać, pokazuje trenerka Iza.

Prostowanie nogi w leżeniu na piłce przodem

Pozycja wyjściowa: leżenie na piłce przodem, dłonie na podłożu na linii barków noga ćwicząca

Wykonanie: uniesienie nogi wyprostowanej – wydech powietrza ustami, powrót do pozycji wyjściowej – wdech powietrza nosem. Następnie zmiana nogi ćwiczącej.

Wykonujemy 15 powtórzeń na jedną stronę w seriach 1-4.

Przyjemnego treningu!