Już od wielu lat trening wibracyjny wykorzystywany jest w programie leczenia nadwagi i otyłości opracowanym przez Konrada Gacę. Jest on zalecany jako element wspomagający działanie systemu żywieniowo – treningowo – regeneracyjnego. Wszystkie ośrodki GACA CENTRUM wyposażone są w specjalne platformy wibracyjne, z których systematycznie korzystają setki pacjentów, uzyskując tym sam doskonałe wyniki w odchudzaniu, którym towarzyszy poprawa sprawności fizycznej i kondycji zdrowotnej.

Na czym polega trening wibracyjny

Podstawą działania treningu wibracyjnego jest zastosowanie drgań o odpowiednich częstotliwościach i amplitudzie. Wykorzystane drgania wpływają stymulująco namięśnie i kości. Dzieje się tak dzięki aktywacji, poprzez bodziec jakim jest wibracja, szeregu odruchów bezwarunkowych, które m. in. pobudzają włókna mięśniowe, usprawniają krążenie krwi i limfy oraz aktywują wydzielanie wielu hormonów.

Wpływ na organizm

1. Tkanka tłuszczowa. Trening wibracyjny rozbija komórki tłuszczowe ulokowane w tkance podskórnej, szczególnie w partiach newralgicznych tj. na brzuchu, pośladkach, udach i ramionach oraz zapobiega powstawaniu cellulitu i zmniejsza już istniejący.

2. Mięśnie. Trening wibracyjny angażuje do pracy ok. 95% włókien mięśniowych, podczas gdy trening ‚tradycyjny’ pobudza je w granicach 60%. Im więcej uaktywnionych włókien mięśniowych, tym szybszy metabolizm! Odpowiednio dobrane pozycje mogą wpływać wzmacniająco, rozciągająco lub relaksująco na wybrane grupy mięśniowe.

3. Więzadła i stawy. Wibracje wpływają na zwiększenie elastyczności i wytrzymałości więzadeł oraz poprawę krążenia płynu stawowego dzięki czemu stawy są bardziej odporne na obciążenia.

4. Kości. Wibrotrening poprawia gęstość tkanki kostnej dzięki czemu stanowi doskonałe narzędzie w walce z osteoporozą, którą zagrożone są przede wszystkim kobiety w okresie menopauzy.

5. Skóra. Drgania stymulują wytwarzanie kolagenu i elastyny, dzięki czemu skóra staję się jędrna, sprężysta!

6. Układ nerwowy. Trening na tym urządzeniu pobudza receptory oraz włókna nerwowe, dzięki czemu nasze ruchy stają się bardziej płynne i skoordynowane.

7. Układ hormonalny. Ćwiczenia na platformie wibracyjnej stymulują wydzielanie hormonu wzrostu i testosteronu (hormonów pozytywnie wpływających na tkankę mięśniową) oraz wydzielanie endorfin (hormonów szczęścia). Trening ten obniża także poziom kortyzolu (hormonu stresu) dzięki czemu wpływa zarówno na poprawę sprawności fizycznej, jak i na poprawę samopoczucia.

8. Krew i limfa. Trening wibracyjny usprawnia ich krążenie, w związku z czym przyspiesza odprowadzanie zbędnych produktów przemiany materii, poprawia zaopatrzenie tkanek w tlen i składniki odżywcze oraz zapobiega zatrzymywaniu wody w organizmie i powstawaniu obrzęków.

Wskazania:

– odchudzanie

– cellulit

– stany pourazowe narządu ruchu

– osteoporoza

– stres

 

Przeciwwskazania:

epilepsja

– ciąża

gorączka

rozrusznik serca

 

Zasady treningowe:

trening zalecany jest od 5 tygodnia realizacji procesu redukcji wagi;

czas realizacji karnetu (6 treningów po 20 min.) – 2 tygodnie;

dzień przerwy pomiędzy sesjami treningowymi w celu regeneracji organizmu;

trening vibro powinien być łączony z ćwiczeniami aerobowymi następującymi po nim;

 UWAGA! Bezpośrednio przed treningiem należy wypić 250 ml wody.